Opstarten van uw boekhouding
Bent u net gestart als ondernemer? Weet u niet hoe u de administratie optimaal moet inrichten?
Wij kunnen voor u de beste oplossing uitwerken. Een oplossing die bij u en uw onderneming past.
Elke klant ontvangt van ons een ordner met daarin instructies voor het goed opbergen van uw belangrijke papieren. Zo heeft u alles bij de hand voor de aangifte inkomstenbelasting.
Btw aangifte
Uw btw-aangiften moeten op tijd ingediend worden bij de belastingdienst, wij regelen dit voor u. Wij verzorgen de aangiften en sturen die digitaal naar de belastingdienst. U krijgt van ons een bericht over wat u moet overmaken of terug krijgt.
Aangifte inkomstenbelasting (IB)
De aangifte inkomstenbelasting is het sluitstuk van uw administratie. Als de jaarstukken gereed zijn, wordt voor u en uw partner de aangifte inkomstenbelasting samengesteld. Naast de winst uit onderneming hebben we de gegevens van woning, bezittingen, schulden en jaaropgaven nodig. Wij hebben hiervoor een speciale checklist opgesteld, zodat u precies weet wat wij nodig hebben. U ontvangt van ons bericht na de aangifte met informatie wat u kunt verwachten aan aanslagen van de belastingdienst.
Opstellen jaarrekening
De jaarrekening van uw onderneming geeft inzicht in uw bezittingen, uw schulden en geeft het resultaat aan van een boekjaar. Deze gegevens zijn van belang voor een goed inzicht in uw onderneming en is noodzakelijk voor financieringen en uw aangifte inkomstenbelasting of vennootschapsbelasting. Wij hebben een checklist Jaarrekening opgesteld met daarin de belangrijkste gegevens die wij van u nodig hebben om de jaarrekening op te stellen.
Voor een beter inzicht in het resultaat van uw onderneming kan het van belang zijn om per halfjaar of per kwartaal tussentijdse cijfers op te stellen. Dit verzorgen wij graag voor u.
Loonadministratie
Indien u personeel heeft, of directeur van uw eigen bv bent, moet er elke maand loonbelasting aangegeven worden. Wij regelen dit, u krijgt op tijd van ons een opgaven van wat u aan uw personeel moet uitbetalen en welk bedrag u aan de belastingdienst dient over te maken.
Herstructurering van uw bedrijf
Ooit heeft u gekozen voor een ondernemersvorm: een eenmanszaak, een vof, een maatschap of een bv. Na verloop van tijd kunnen de resultaten van de onderneming wijzigen of er kunnen samenwerkingsvormen wenselijk zijn. Of is er sprake van een overdracht op termijn?
Heeft u al eens gedacht aan de oprichting van een Stichting Administratie Kantoor voor de certificering van aandelen (STAK)? Dit is van belang indien u met meerdere aandeelhouders samen een bv heeft, of uw kinderen mede-eigenaren worden van uw bv.
Wij hebben veel ervaring in het adviseren en herstructureren van ondernemingen. Kijk eens naar uw ondernemingsvorm. Indien u denkt dat dit beter kan, bel eens of kom langs.